Thursday, May 5, 2011

Daun Kari

Kali ni aku nak story pasal daun kari. Kira-kira empat (4) bulan lepas aku menanam pokok daun kari. Aku semai dalam 2 pasu berasingan. Alhamdulilah menjadi juga akhirnya. Mula-mula tu aku tak beberapa yakin pokok ini akan hidup lama sebab nampak daunnya layu ajer tapi now daun-daun kariku hijau serta kelihatan segar. Pokoknya pun dah makin membesar dan dah few times jugak lah aku memetik daun kari ini untuk memasak.

Senang bila ada daun kari kat rumah sebab tak payah nak beli kat kedai/pasar every time memasak lagipun bukan kita nak guna kuantiti yang banyak, just beberapa helai ajer untuk harumannya & also aku ni pun bukan memasak everyday pun. TQ untuk auntyku SALMAH. Mulanya aku hanya ambil 2 anak pokok daun kari dari rumah beliau tapi sekarang dah tumbuh beberapa lagi anak pokok d
alam pasuku. yahooooooo!



Daun kari segar yang terletak dilamanku...



1 comment: